باشگاه مشتریان چیست؟

 

باشگاه مشتریان (Loyalty Club) چیست ؟ باشگاه مشتریان که با نام های باشگاه هواداری، باشگاه وفاداری، باشگاه مشتریان وفادار نیز خوانده می شود در واقع یک نرم افزار مدیریت مشتری است. بر خلاف نرم افزار CRM (Customer Relation Managenet) ، که بر روی مدیریت روال پیشرفت انجام کار مشتری در یک سازمان یا کسب و کار تمرکز دارد، نرم افزار باشگاه مشتریان باید بر روی رفتار مشتری تمرکز کند و تحلیل درستی از رفتار مشتریان مانند تعداد دفعات مراجعه مشتری، فاصله بین مراجعات، مقدار خرید، مدت زمان از آخرین خرید، علاقه مندی های مشتریان، عادت های مشتریان و امثال آن داشته باشد تا بتوان بر اساس این تحلیل ها، تصمیمات درست در جهت تشویق مشتری به خرید یا مراجعه بیشتر گرفت و مدل کسب و کار را بر اساس علایق مشتری، نیاز ها و عادات او اصلاح نمود.

 
 
111eye

 

کارت لویالتی یا کارت باشگاه مشتریان چیست ؟

 

بر اساس اهداف ذکر شده در جهت استراتژی های بازاریابی و وفادار کردن مشتری به یک کسب و کار، از کارت های وفاداری (Loyalty Card) به منظور کانال ارتباطی بین مشتریان و نرم افزار باشگاه مشتریان (Loyalty Club) استفاده می شود. از این کارت ها در فروشگاه ها و مراکز خدماتی با نام های کارت لویالتی، کارت اختصاصی، کارت عضویت، کارت هواداری، کارت هدیه، کارت باشگاه مشتریان، کارت مشتریان VIP، کارت امتیاز دهی، کارت جایزه و ... یاد می شود که معمولا ظاهر این کارت شبیه به کارت های بانکی و از جنس PVC است. این کارت ها معمولا دارای نوار مغناطیسی و یا بارکد است که به راحتی توسط سخت افزاری که در کنار باشگاه مشتریان است خوانده می شود. این سخت افزار عمدتا یک دستگاه کارت خوان (POS) و یا یک بارکد خوان (Barcode Scanner) است. پذیرنده (کسب و کار)، مشتری خود را در باشگاه مشتریان خود عضو می کند و به او یک کارت وفاداری می دهد، درصدی از خرید مشتری به عنوان اعتبار داخل این کارت شارژ می شود و مشتری می تواند در خرید بعد از این اعتبار استفاده کند، علاوه براین مشتری با هر خرید امتیاز خود را افزایش می دهد و با افزایش این امتیاز می تواند از پیشنهادات جذاب تر و متنوع تری استفاده کند.

 

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان  

 

1 – راه اندازی باشگاه مشتریان و افزایش فروش

2 – باشگاه مشتریان باید باعث کاهش هزینه تبلیغات شود 

3 – کاهش هزینه های نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان

4- ایجاد سیاست های فروش متنوع

5 – بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم مشتری برای کسب و کار شما 

6 – ایجاد تفاوت بین مشتریان بر اساس وفاداری و سوددهی آنها

 

انواع باشگاه مشتریان | زیر ساخت های مورد نیاز | مراحل اجرای باشگاه مشتریان | توضیحات نرم افزار | امکانات باشگاه مشتریان | مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان | تعرفه قیمت

بازدید : 146 نفر

درگاه بانک پاسارگاد logo-samandehi نظام صنفی رایانه تهران ISO 9001

© کپی رایت ۲۰۱۸ تمامی حقوق برای دید پویا محفوظ می‌باشد